maandag 28 oktober 2013

DAG 29 MELIDE -> SALCEDA

Etappe: Melide -> Salceda
Periode: 28 oktober 2013
Afstand: 24,60 km ( totaal: 746,80 km )
Moeilijkheidsgraad: Middelmatig
Regio: Galicië
Weer: 13 graden, wisselvallig
I-pod: Netsky, The Alan Parsons Project, Rorshack,...


Ook vandaag zitten we voor op schema, vandaar 2 hoogtekaartjes vandaag. Compostela is nog maar een steensworp verwijderd. Het begint te kriebelen, maar voor we zover zijn, het relaas van vandaag.

Zodra ik Melide verlaat, word ik getrakteerd op alweer een nieuwe opsteker. ik draai de laatste 50 km in. Het begint te knagen. Vanaf nu is het gaan. Gefocust op een punt, het einddoel.
 

Maar zodra ik begin te wandelen, begint het te regenen. Dan maar gauw de poncho overtrekken. Een boerin die onderweg is met een 20 tal koeien, helpt me bij het overtrekken van mijn rugzak. Opnieuw word ik buen Camino gewenst. Maar hoe snel de regen komt, zo breekt ook de zon algauw weer door. Poncho uit, want het is bakken onder zo een plastieken zijl.


Vanaf dan is het weer genieten van de natuur, en tot Arzúa, kom ik het ene na het andere dorpje tegen. Men is vollop bezig met het restaureren van de landelijke dorpen, omdat opnieuw veel jonge mensen de vlucht nemen naar het platte land.





In mijn hoofd moest dit een vlakke etappe worden vandaag, maar er worden mij nog enkele serieuze kuitenbijters voorgeschoteld. het is zwaar klimmen en dalen, maar het stijgen tot op grote hoogte, geeft steeds een schitterend uitzicht.


Na weeral negen uur ronddwalen in de zalige natuur kom ik aan in de Pousada de Salceda. De avond valt en mijn gedachten gaan stillaan uit naar morgen. Nog 28,5 km, en het einddoel is daar. Momenteel weet ik nog niet hoe ik mij morgen zal voelen. Momenteel is het allemaal een beetje dubbel. Maar momenteel ben ik hier en nu, en kan ik nogmaals genieten van een schitterende zonsondergang.


1 opmerking:

  1. na je hele relaas te hebben gelezen kom je vandaag waarschijnlijk aan !!!! Ik duim voor je !! Proficiat Pieter-Jan YOU DID IT . Ik kijk al uit naar je relaas en beeldmateriaal want zoals je weet ik wil dit ook al zeer lang eens doen. Groetjes en tot in Gent .
    Marc Cools

    BeantwoordenVerwijderen